In Love With The Death




Så här blev det när jag försökte visualizera min dröm


Idag hade jag en jebblans konstig dröm. Jag minns den i detaljer, den verkade så verklig, men ändå så overklig.

Jag drömde om att jag talade med en gammal vän och någon annan på msn. Det var mörkt ute; men jag vet inte om det var på morgonen eller natten. Vännen talade på koreanska av någon anledning, och jag pratade Japanska. Jag satt där ensam i något rum, jag tror det var i Linköping, och den här andra personen sjöng på visan Arirang. Rösten lät sorgsen på något sett. Och hela tiden spelades "Mylo - In My Arms, Baby Yeah..." i bakgrunden :S

Vännen försvann sedan ur drömmen, och kvar var jag och den där sjungande rösten, som tillhörde en tjej. Hon började sjunga om mitt liv, om allt jag hade gjort och om allt jag önskar att jag kunde göra. Sedan så fick jag se hennes ansikte, på skärmen. I drömmen är de det vakraste ansikte jag sett. Jag vet inte, men i drömmen så var det min biologiska mors ansikte (jag är adopterad och har svenska föräldrar), fast jag vet ju inte om hon faktiskt ser ut så. Hon sjöng om min framtid, men jag minns inte om vad.

Hennes ansikte försvann och helt plötsligt så stängde jag av datorn (i drömmen) och gick och lade mig på sängen. Jag var nu på mitt rum i Ryd. När jag vaknade så hade någon slagit på min dator igen; och det var fortfarande mörkt ute och i rummet. Jag öppnade ett Word Dokument och skrev: "Vem Är Du?"
 Sedan gick jag ut i korridoren för att hämta en glass sandwitch som jag hade i frysen (vilket jag faktiskt ofta hade när jag bodde där). När jag kom tillbaka så hade någon skrivit ett svar: "Jag är en som gillar dig."

"Coolt", tänkte jag och skrev sedan; "Vem är det?". Jag gick ut i köket igen för att hämta en annan glass, och när jag kom tillbaka så hade någon svarat: "jag är döden."
Jag blev inte rädd, bara nyfiken, och svarade: "Wow, hur ser det ut i de dödas rike?"
(Nu skriver jag namn "Döden")

Döden: jag är en som vakar över dig
Jag: Varför då?
Döden: Jag vet vad du vill och jag älskar dig
Jag: Är det meningen att jag skall dö?
Döden: Kanske, kanske inte
Jag: Vart är min mamma (min biologiska mor, Davids anm.)?
Döden: Dödens rike är din fantasi
Jag: Älskar du mig?
Döden: Jag finns i din dator
Jag: Wow, har jag superkrafter?
Döden: Jag är en som älskar dig, glöm aldrig vad du har kvar...
Jag: Vart är du?
Döden: någonstans borta i fjärran öster, i ett land som du älskar mer än ditt eget födelseland
Jag: Varför då?
Döden: för att dina önskningar längtar till din mor (....)
Jag: Jag vill träffa henne. Kan du fixa det?
Döden: Möt mig på Incheons flygplats, du kan flyga dit med Flight Simulator X, men du måste använda Korean Airways Boeing 747-400
Jag: Spelet funkar inte på min dator! (här försöker jag desperat starta igång spelet)
Döden: Då är det din lott att aldrig mer få se din riktiga mor igen, min son
Jag: (...)
Döden: Men jag äslar dig, och jag väntar på dig, någonstans i fjärran öster
Döden: Nu måste jag gå.
Jag: vem är du?
Döden: Någon du älskar

Nu ser jag på skärmen, som är helt vit, och den ljusa auran som omger den stiger upp mot det svarta i rummet; och börjar forma sig til ett ansikte; som ser ner på mig, och ler med vackra, runda kinder och tindrande ögon, och det är HyoYeon* från SNSD som sträcker fram handen och snuddar min kind. Där tar drömmen slut.

* förmodligen pga. allt snack på senare tid om deras "Plastic Fantastic - liv", så som Phuong uttrycker det xD

Jag har haft märkligare drömmar, men denna är den jag dröm jag ahr bästa minne från - jag minns den fortfarande alldeles solklart. Kanske kan detta bli en bra story till ännu en kort novell? Vem vet? xD

Umm? Wanna Yell at me? Then go ahead and take the opportunity here, and screeeeaaam as loud you only can - and then, maybe i will hear and make some responds :D

Speak To Me!

Your Soulname pls:
Forget Me?

E-Mail:

Blog Exit:

Soul Shout:






RSS 2.0