Jordens Undergång - Ett långt inlägg

KRÖNIKA: Artisterna Som Gud Glömde
Ha en trevlig läsning! :)


TOP 10, DE SÄMSTA ARTISTERNA GENOM TIDERNA:

1) HÅKAN HELLSTRÖM - Ja din röst är det ju VERKLIGEN inget fel på...
2) HÄSTPOJKEN - Namnet säger väl allt - och copycat när det gäller Hellströms röst 0_o
3) BRITTNEY SPEARS - Att hon över huvudtaget orkar hålla på
4) 50 CENT - Hah, där trodde du var cool med ditt artistnamn, du sjunger som om du satt och sket på toan
5) EMINEM - Ja, vad är ditt problem egentligen?
6) BOB DYLAN - Hahaha säger jag, sitt du där och gnäll över ditt liv, men någo vidare bra musik gör du inte
7) BOB'SIN CLAIR - Fan är du kåt på strand tjejer eller vad?
8) TAKIDA - Sjunger värre än en våldtagen häst
9) AGNES - (.....)
10) DARIN - Sjunger bara nonsens


LÅTAR SOM VI KUNDE LEVA UTAN:

1) EVERYTIME WE TOUCH - Cascada
2) WONDER CHILD - glömt artisten
3) 8 MILES - Eminem
4) BOM -BOM - Vengaboys
5) IM SO SEXY - Günter
6) BOTEN UP - Bass Hunter
7) HUM HUM i HUMMLEGÅRDEN - Lars Winnerbäck
8) TELL ME - Wonder Girls
9) Och hederspriset går till SNSD som gjorde en låt om hur man vispar grädde och bakar en kladdkaka, med musikvideo och allt.


MENINGSLÖSA UTSPELANDEN
När man hör dessa människor stå och vråla, skvala, gnälla, bröla och allt vad man kan hitta på, så kan man ju undra vart musiken är på väg idag. 50 Cent som bara sjunger om sitt våld och knark, fan lyft på arslet och se till att få ordning på ditt liv istället. Håkan Hellström vs Hästpojken som står och ylar i falset - jag menar, vad är det för musik egentligen? Till er alla som gillar sådant - vad är musik för ER? Dagens musik är som mjukporr för var och en, och allt kommer i stort sätt från en enda knytpunkt: USA. Vi ser artister stå och jucka med höfterna för glatta livet, amerikanska tjejer med sina äckliga bröst och lövtunna midjor och höbalsstora skinkor, och är dom inte ensamma så är det ett närmast Gang Bang Society på sceenen.

Och det går NI igång på., ser på, lyssnar på, diggar till, dansar till. Samma sak, dag ut och dag in. Allting låter till och med likadant. Samma bas slingor, tunes, melodi. Till och med sångtexterna handlar all om samma sak - sex, våld, droger, kvinnor. Och om hur synd det är om varje artist och deras tragiska öden. Men om vi tar och skalar bort allt det där. Vi kastar ut alla porrskådisar till artister vi schaktar bort 50Cent och hans jävla problem, och den överskattade Bob Dylan och alla andra egocentriska sångartister.
Så, Puts väck, iväg med er till planeten Neptunus, där kan ni dansa bland molnen som är strax över absoluta nollpunkten - så får vi se hur mycket knull-rörelser ni kan göra under dessa omständigheter.

Vad finns då kvar av alla artister? Jo det skall jag säga er, ungefär... hmm... kanske 90%? Och vart kommer dessa 90% ifrån? Jo, alla dessa miljoner modiga människor som gör sina egna låtar och slänger upp dem på sidor som Youtube, SoundClick eller MP3.com. Naturligtvist, ni har listat ut vilka jag talar om, jag talar om musikbranschens AMATÖRER!
För det är här vi börjar ana den rktiga musiken! Musiken, som kommer från själen och inte från berömdheten eller plånboken! Så vad jag säger, är att skall man hitta bra musik, så är det på den här nivån man skall söka. Jag har gjort det så länge jag har haft tillgång till Internet, och det kan jag lova er, jag har hittat fler intressanta låtar än vad Eminem någonsin skulle kunna skrapa ihop, hur mycket han än försökte.

DAVIDS SYN PÅ MUSIK
Nåja jag skall tala om för er, hur jag ser på musik, så nu talar jag för mig själv.
Vi människor styrs av känslor, minnen som skapar känslor, eller känslor som väcker minnen. Vi är praktiskt talat vandrande nervknippen som alla strävar efter en och samma sak: Att få återuppleva en stund, en tid, en känsla, ett minne - alla med sina anledningar eller orsaker. Vissa gör det genom att besöka platser, krama om sin älskade, rita/skriva, se på fotografier, prata om det - eller helt enkelt JOBBA. Det finns så många sätt att återuppleva goda tider eller en stunds tillgivenhet. Så även MUSIK kan skapa den glädjen.

Musik - om något för mig - är en riktig minnesfångare. När jag är ute och rotar i MP3 djungeln på diverse sidor så stöter man på allt från A - Ö. Här finns allt som är dåligt, bra och fantastiskt. Men, en låt kan vara bra, dålig eller bara fantastisk - fast vissa låtar utmärker sig ändå lite mer än alla andra. Vissa låtar har en tendens att få en att stanna upp för ett ögonblick; som om "Vad var det där?". Dessa låtar har den egenskapen att kunna få dig att minnas saker, stunder, känslor i det förflutna - eller plocka fram känslor hos dig som du inte visste hade, om det än så bara handlar för stunden.

Man kanske känner att hjärtat tar ett extra slag, eller att man lättar lite från stolen - för dessa låtar har en annan egenskap, och det är att dom kan plocka fram den där känslan eller minnet varje gång du lyssnar på den! Det behöver inte vara att hela låten gör det, kanske bara en liten del av den, eller kanske ligger ljudet i refrängen - men det är det där lilla som får dig att minnas tillbaka som gör musiken till "riktig" musik.


EXEMPEL
Här nere är några exempel på musik som väcker minnen från mitt förflutna, eller kanske bara en kort, liten känsla, men som kan spelas upp varje gång jag lyssnar på dessa låtar:

x Miguel Migs - Pedal Pushing.
   Den här låten får mig bara att luta mig tillbaka och låta en hel ström av känslor och minnen at svalla ut :D
   Pedal Pushing

v Accos CoolKAS - Cosmic Vision. Lyssna mellan 3:05 - 4:15
   Jag tänker varje gång på de härliga känslorna jag hade när jag precis hade flyttat till Ryd.
   Det är en känsla jag aldrig vill glömma. :D Det här ÄR MUSIK!
   Cosmic Vision

x Solar Fields - Sky Trees. Lyssna speciellt mellan 2:16 - 4:26!
   Sky Trees




Now this is music - so Let's here Be Some Music!

Umm? Wanna Yell at me? Then go ahead and take the opportunity here, and screeeeaaam as loud you only can - and then, maybe i will hear and make some responds :D

Speak To Me!

Your Soulname pls:
Forget Me?

E-Mail:

Blog Exit:

Soul Shout:






RSS 2.0