Korea, Here I Come!

Det var länge sedan jag spelade det här spelet, Flight Simulator FX Deluxe! Bestämde mig för att ta en "liten" tripp till Sydkorea, hehehe. Jag startade från Stockholm Arlanda och min destionation är Incheon INTL Airport. Flygtid: ca 8h (med 0.5 x time speed)

Här är några fina screen shoots, dock mitt graffe kort är inte det bästa :(
Ni skall bara se hur det är på högsta grafiska nivå - detta är grafiken på "low lvl". Laggar som tusan på högsta GF upplösning, men men xD
Det är ändå kul att få flyga lite :) Jag skall slänga upp lite fler bilder på start/landning också senare:)




Korea here we go!!! xD



Okej grafik, trots att det är på medium low



Flyger på dryga 36000 feet höjd (ca 10km)



Jag gillar molnen - dom är väldigt realistiskt återgivna



Cockpitt view - fina detaljer, men synd att alla knappar inte är funktionella :(



We´re Flying To The Moon! xD


FSX - eller Flight Simulator X är ett riktigt roligt spel, eftersom du kan flyga precis vart du vill - och då menar jag verkligen vart du vill. Ja, du kan till och med flyga över Linköpings Universitet (på högsta grafik så kan du t.o.m SE universitetet!) Det finns över 24.000 flygplatser att välja mellan, allt från Kastrup till Arlanda och Busan Aero i Sydkorea.

Spelet är verkligen en rolig simulator, där du kan ställa in verklighets inställningar. På högsta, så kan du krascha för minsta lilla misstag du gör! Som att flyga på riktigt, hahaha! Jag spelar på högsta verklighets lvl, men jag strök "strech damage", ett fenomen som gör att planet kan gå sönder om du svänger för hårt :S


Testa på det om du får chansen, det är ett roligt spel, och man lär sig att flyga ett plan - för allt ni ser på Cockpitt bilderna är efter verkliga flygplanscockpittar!



"You have ATC clearence, you're free to take off!"



Bye Bye!

Umm? Wanna Yell at me? Then go ahead and take the opportunity here, and screeeeaaam as loud you only can - and then, maybe i will hear and make some responds :D

Speak To Me!

Your Soulname pls:
Forget Me?

E-Mail:

Blog Exit:

Soul Shout:






RSS 2.0